U svakom dnevnom namazu mi Allahu svecano izgovaramo "Ijjake na'budu ve ijjake neste'in", (Samo Tebe obožavamo i samo od Tebe pomoc tražimo). Pametni i dokazani vjernici shvataju da je nacin takvog življenja upravo bogoslužje. Oni znaju za hadis Poslanika, a.s., u kojem se kaže da je dova ibadet. (Tirmirzi, Ebu Davud). Uzvišeni Allah je ohrabrio vjernike da iskoriste odredjeno vrijeme tokom godine u upucivanju dove. Takva godišnja prilika je tokom Ramazana, a narocito u noci Lejletu-l-qadr. U toj noci desio se najvažniji dogadjaj u ljudskoj historiji. Nakon što je Kur'an cuvan u Pomno cuvanoj ploci (Levhi mahfuz), Džibril je spustio Casnu Knjigu po Allahovom naredjenju, Njegovom Poslaniku, a.s.

Naglašavajuci njenu važnost, Allah, dž.š., veli: "A šta ti misliš, šta je noc Kadr?" (Al-Kadr: 2)

Veoma bitno za ovu noc Lejletu-l-qadra je to što joj je Kur'an poklonio posebnu suru. "Noc Kadr je bolja od hiljadu mjeseci". (Al-Kadr: 3). Ova noc nadmašuje vrijednost 30 000 noci. Noc lejletu-l-qadra pada u neparnim nocima posljednje trecine Ramazana. Cinjenica da se ne zna tacno kada je noc lejletu-l-qadra oslikava Allahovu mudrost u njenom skrivanju. Zaista, Poslanik, a.s., nije bio u mogucnosti kazati nam njeno tacno vrijeme.

Jednog dana odlucio je kazati svojim ashabima kada je zapravo ta noc. Na putu je vidio dva covjeka kako se raspravljaju i Allahovom voljom je zaboravio kazati, a kasnije se sjetio.

Nakon toga, Poslanik, a.s., je poducen da ne obznanjuje tu informaciju. "Bilo mi je dozvoljeno i htio sam vam reci (njeno tacno vrijeme)". (Ahmed). Uzvišeni Allah je iz mudrosti sakrio od nas tacno vrijeme te noci iz nekoliko razloga: Možda je On htio da inteziviramo naš ibadet u zadnjih deset noci Ramazana, kako ne bi postali lijeni, bogoslužeci samo jednu noc, a izostavljajuci ibadet sljedecih noci. Iskreni vjernik koji se danonocno brine i misli o pocinjeni grijesima i o dobu nemara u svom životu, strpljivo ceka pocetak Ramazana.

Tokom Ramazana on se nada da mu Allah oprosti pocinjene grijehe, znajuci da je Poslanik, a.s., obecao svima koji se budu trudili tokom zadnjih deset dana, oprost svih grijeha. Da bi to postigao, on se prisjeca Poslanikovih, a.s., savjeta za traženje te noci, a prenešeni su u sljedecim frazama: traži, tragaj, istražuj, gledaj dobro, kad je Lejletu-l-qadr.

Štaviše, Allah i Njegov Poslanik, a.s., su nam pružili znakove njenog pojavljivanja. Opisujuci tu noc Uzvišeni Allah kaže: "Sigurnost je u njoj sve dok zora ne svane". (Al-Kadr: 5).

U raznim predajama, Poslanik, a.s., ovu noc je opisao kao mirnu, spokojnu i blagu noc. Sunce ce prilikom radjanja biti crvenkasto, bez uobicajenih bljesaka i jakih zraka. Poslanik, a.s., je dodao da ce se "broj meleka na Zemlji te noci uvecati i biti viši od broja kamencica na zemlji".

Šta covjek treba raditi tokom zadnjih deset dana u potražnji za Lejletu-l-qadrom?

Predani Allahov rob ce oživjeti te noci namazima i ucenjem Kur'ana. On ce upucivati dovu Allahu moleci Ga za oprost grijehova. On je ispirisan rijecima Poslanika, a.s., koje glase: "Naš Uzvišeni Gospodar silazi svake noci na najbliže nebo, tokom zadnje trecine noci i pita: Ima li neko da Me zamoli, Ja cu mu se odazvati. Ako me neko zamoli za nešto (što je halal), Ja cu toj molbi udovoljiti; ko god Me zamoli za oprost, Ja cu mu oprostiti". (Buhari). Vjernik koji je svjestan postojanja Allaha i svojih grijehova, molit ce Allaha tokom i nakon namaza i na sedždi. U to vrijeme jedina briga ce mu biti odstranjivanje zaborava da je ovaj život prolazan, grijehovi koji se zadržavaju u srcu i cine srce tamnim i bezosjecajnim da je Allahu nepokoran. On se moli Allahu da ga sacuva od nesrece na ovom svijetu, kazne u kaburu i patnje u Džehennemu. On moli Allaha da ga ucini strpljivim i postojanim u borbi da islam sacuva na ovom svijetu i moli Ga da predje preko njegovih grešaka, vremena nemarnosti i lijenosti. Iskrena pobožnost te noci ce uciniti vjernika neobazrivim na vrijeme, sve dok ne bude iznenadjen sabahskim ezanom. Nakon sabaha, usporedo sa suncevim uzdizanjem na horizont, crvenkastim i slabim u pojavi, bez imalo zraka, znat ce da su napori u protekloj noci biti vrijedni pažnje.Vjernik ce se radovati, znajuci da je to vjerovatno bila noc Lejletu-l-qadr, potpuno vjerujuci (u Allahovo obecanje za nagradu u toj noci), i nadajuci se (Allahovoj nagradi, a ne nagradi ljudi), da ce mu biti oprošteni svi raniji grijesi. (Buhari, Muslim).